Friday, February 18, 2011

32 penagih dadah dicekup




MARAN – Setelah melakukan intipan selama satu minggu di sebuah ladang sawit terbiar di Jengka 10, seramai 32 individu berjaya ditahan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Negeri kerana positif dadah melalui Ops Tapis, awal pagi semalam.

Lokasi yang dikenali sebagai ‘Port Hutan’ itu menjadi tempat penagih melepaskan gian dan mendapatkan bekalan dadah.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Negeri, Superintandan Yap Toon Kuan berkata, hasil siasatan mendapati kesemua penagih yang ditahan positif dadah.

:Menurutnya, operasi itu bermula seawal jam 5 pagi dan berakhir jam 2 petang semalam diketuai Asisten Superintendan Azli Mohd Noor bersama 34 anggota dari jabatan itu.

“Atas aduan orang kampung, pihak polis telah melakukan intipan selama satu minggu sehingga memberkas penagih di ‘Port Hutan’ itu.

“Polis menjejaki kawasan itu dan mengawal laluan keluar masuk kawasan terbabit jam 5 pagi semalam,” katanya menerusi satu kenyataan yang difakskan semalam.

Beliau berkata, kira-kira dua jam selepas itu penagih mula masuk ke kawasan itu untuk mendapatkan bekalan untuk melepaskan gian.

“Ketika serbuan penagih dadah cuba melepaskan diri dan ada di antara mereka sanggup menggadai nyawa melarikan diri ke kawasan semak serta ada pula penunggang motosikal sanggup melanggar tali untuk melepaskan diri.

“Akhirnya kesemua penagih berjaya ditangkap dan menjalankan saringan air kencing,” katanya.

Yap berkata, kesemua penagih disiasat mengikut Seksyen 3 (1) Akta Penagih Dadah 1983 dan jika mendapati bersalah mereka akan dihantar ke pusat pemulihan dadah. 
Sumber : SINAR

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...